dimecres, 4 de novembre de 2009

El rellotge de música. Diari del seminari 3-11-09

La Miriam va començar el seminari contant el conte de'n Bernat l'artista contat!, que es un conte que va escoltar a una festa infantil. Va utilitzar la pintura digital per explicar-lo, ja que es una manera de captar l'atenció, sobretot per als infants. També vam comentar el to de veu que havia utilitzat que era molt tranquil i tendre.

Desprès la Lidia va contar el conte de la Caputxeta Vermella, encara que es va posar nerviosa, ho va fer molt bé ja que es molt expressiva i el seu to de veu era també molt dolç. El seu suport va ser les il·lustracions del conte, anava passant les pagines conforme anava contant el conte.

Desprès vam parlar una altre vegada de les maneres de començar i acabar un conte, la Inma va donar els següents, alguns dels quals ja els havia trobat en català i en castellà, adjunto l'entrada:

FÓRMULES COMENÇAMENT
  • Hi havia una vegada...
  • Conte va mentida explico...
  • Conte ve i conte va i si no és mentida serà veritat...
  • Conten els saberuts...
  • Diuen els llibres...
  • Vet aquí un poble poblàs on tothom tenia nas...
  • En un racó del món on tenia nas tothom...
  • Una nit fosca, molt fosca...
  • Fa molt de temps quan les forquilles portaven faldilles i els ganivets es tiraven pets...
  • Vet aquí en aquell temps en que els ocells tenien dents...
  • Fa molt de temps quan les bèsties parlaven i els homes callaven...
  • Heu de saber i entendre i entendre i saber que una vegada...

FÓRMULES D'ACABAMENT
  • I van viure feliços i van menjar anissos.
  • Vet aquí un gos i vet aquí un gat i aquest conte s'acabat.
  • Vet aquí gat i vet aquí un gos i aquest conte ja s'ha fos.
  • Conte contat, ja s'ha acabat i per la xemeneia es puja al terrat.
  • Catacric, catacrac aquest conte s'ha acabat.
  • Catacrac, catacric aquest conte ja s'ha dit.
  • Quiquiriquit el conte ja està enllestit.
  • Cacaracat el conte s'ha acabat.
  • I la rondalla està acabada amb un tall de cansalada.
  • Conte contat ja s'ha acabat, si no és mentida serà veritat.
Seguidament vam descobrir "El rellotge de música" que és una caixa amb música, amb contes d'un minut més o menys, i tots vam llegir-ne un conte de peu, i la veritat és que em vaig posar molt nerviosa i em vaig fixar que no vaig repartir la mirada... però em va servir per reflexionar sobre el que havia de millorar per a la lectura en veu alta de l'assignatura .

També vam fer uns exercicis de relaxació, inspirant i traient l'aire lentament dient les vocals per exemple, perquè la lentitud és la que provoca tranquil·litat i calma.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Animeu-vos a deixar-me comentaris o opinions!