divendres, 27 de novembre del 2009

Auditori. Corda i descorda!

El dia 20 de novembre de 2009 vam anar a l'Auditori de Barcelona.

Primer vam visitar el Museu de la Música, però com anàvem amb pressa per poder arribar a l'assaig del concert, no vam poder gaudir massa de tot el que hi havia per veure, i la guia ens va explicar una mica la proposta educativa amb nens de 0-3 bàsicament anys durant aquesta visita.

En el programa d'activitats de museus i concerts en el museu de la música hi han 2 modalitats: lliure i comentada, és un sac de recursos perquè el mestre pugui treballar al llarg del curs.

La música és un art que alterna sons i silencis i que a traves de les vibracions ens arriba, forma part de la nostra vida des de el principi. La música és efímera i té com màgia, per crear màgia anem al "país dels instruments" que és un espai del museu que esta presentat d'una manera que agrada als nens, hi han espais fantàstics on els nens s'asseuen a la foscor i van apareixent diapositives pels vidres. Els ensenyen que es poden construir instruments.

A P4-P5 es treballa molt la multiculturalitat, hi ha una sala amb instruments d'altres països. La idea del temps no la tenen els nens, però si el concepte de modern i antic (no vell! que son de fa molt de temps)

Tot això és el museu de la música on trobem els instruments, la música, audicions per recomanar... Desprès també tenim el museu social, que és on treballen el que produeix el so, van reconeixent els instruments, entenen que totes les cultures tenen música, expliquen la diferència entre música i soroll...

S'explica la història de la música des de el segle medieval fins al s.XX, la musica a Europa...

Desprès entrem a una sala que serveix per mostrar als nens la importància de l'ordre en una orquestra, i perquè entenguin que és el que fa el director d'orquestra: dóna entrades, dóna el ritme, dóna els finals, fluix i fort i sobretot dóna emocions: trist, dolç, agressiu, violent, calma, etc.

També observen la reproducció de la música d'abans, els invents que feien amb els instruments (per exemple una flauta de vidre).

L'Auditori és com la ciutat de la música (universitat, activitat, concerts...) tot es relaciona i interactua. L'objectiu és aproximar la música de qualitat al major públic possible: infants, joves, educadors, gent gran... Abans del concert hi ha d'haver un treball dels docents a l'escola i després també, ja que a més del programa de mà, el mestre té un material educatiu, CD i il·lustracions

L'Auditori no ensenya la música, sinó que la educa, és a dir, que s'apren sense ser ensenyat, d'una forma completament sensorial. La música no es un luxe, sinó una necessitat.

També vam poder visitar la Sala Interactiva on hi havien instruments per a que els nens els poguessin tocar i experimentessin amb les diferents famílies d'instruments. A la web del museu podem trobar un Programa Educatiu dirigit pels infants que vagin a visitar-lo, ja que el seu objectiu és apropar la música als més petits.


He fet un vídeo on es pot observar en fotos i petits vídeos el que vam fer durant la visita, com si en ho estiguen explicant un nen:



Crec que es molt important treballar a classe amb els nens la música, cantar-lis, posar-lis audicions, treballar-les a classe i desprès anar a escoltar el concert del que ja han estat fent a classe, ja que es una manera d'aprendre la música divertint-se.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Animeu-vos a deixar-me comentaris o opinions!