divendres, 13 de novembre del 2009

Explico un conte! Diari del seminari 12-11-09

En aquesta sessió em va tocar contar el conte a mi! Vaig contar el de "la Margarideta" o "La princesa de la sal", no és molt conegut però me'n recordava que de petita el vam treballar a classe i encara conservava el llibre amb les il·lustracions del conte, que hem van servir de suport per contar-lo.

El meu conte començava així:
Vet aquí un racó del món,
on tenia nas tothom,
hi havia un rei...

I finalitzava amb un acabament molt original que deia:
I no sé què més va passar,
perquè jo allí els vaig deixar
i aquí me'n vaig venir
per poder-vos-ho explicar,
perquè si no hagués vingut,
no ho hauríeu sabut.

La Laia va explicar el conte de "La rinxols d'or" també amb unes il·lustracions, ho va fer mol bé, molt calmada.

Vaig trobar aquesta presentació on mostra com explicar un conte:

Desprès vam comentar la pel·lícula que vam veure l'anterior dia de seminari, de "Billy Elliot. Quiero bailar" i vam debatre sobre l'eix principal de la pel·lícula: gènere, sexe i sobre els estereotips o discursos de masculinitat i feminitat, com per exemple, la pràctica de les activitats físiques a l'escola, hi han estipulades quines són per a les noies (volei, bàsquet, ballet, danses..), en canvi per als nois sembla que lo normal sigui unes altres diferents (futbol, handbol...)

Com diu la professora d'educació física Sara Figueras a l'article "Gènere i multiculturalitat: els reptes d'una educació física en moviment" que ens va proporcionar:
"Intervenir educativament a la dimensió social del cos a les classes d'educació física implicaria ajudar als nois i noies a
desconstruir els discursos socials que afavoreixen a la construcció
estereotipada de representacions del cos de sexe masculí i femení, així com de les pràctiques motrius que podem realitzar."

Tot seguit vam comentar articles de premsa actual sobre l'esport a l'escola, ja que ara volen fomentar més l'esport i estan fent un seguit de congressos per analitzar, debatre i reflexionar sobre això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Animeu-vos a deixar-me comentaris o opinions!