diumenge, 11 d’octubre de 2009

Protocol seminari. Diari del seminari 29-09-09

El segon dia de seminari, la Imma ens va informar sobre el servei de biblioteca.
En principi, a la informació deia que només podien entrar a la biblioteca i emportar-se llibres amb el carnet d'estudiant, però jo ja havia comprovat que amb el DNI també pots fer el mateix, ja que encara hi han molts alumnes que no tenim el carnet d'estudiant de la Blanquerna.
També hi ha una normativa que cal complir, i si la incompleixes pots ser sancionat amb la retirada del carnet i, per tant, no podràs fer ús del servei de Biblioteca.
Hi ha un apartat on t'explica "com citar documents" o pagines electròniques, on apareixen les normatives de citació emprades a la FPCEE. En el nostre cas, grau d'Educació Infantil, utilitzaríem la ISO 690.

Després vam reflexionar sobre en què consistia el seminari; és un espai més d'aprenentatge que forma part de l'estructura modular en què estan organitzats els estudis de Grau, on aprofundirem en les competències bàsiques de cada mòdul.
Dos dels eixos principals del seminari són la reflexió compartida sobre la professió i la iniciació en el món professional. És un espai de treball en grup que facilita l'atenció personalitzada.
Els àmbits competents són:
- Capacitat comunicativa.
- Gestió informació i estratègies de l'aprenentatge.
- Actitud del mestre i auto coneixement.
També en va explicar les condicions i els criteris d'avaluació en relació a aquests tres àmbits.

Vam parlar del protocol que seguiríem a classe;
Al començament de cada seminari, dues persones explicaran un conte, millor si es explicat en comptes de llegit (és a dir, de memòria), fent gestos, diferents veus per diferenciar als protagonistes del conte, mirant a la gent, inclòs podem disfressar-nos o dur algun objecte per cridar l'atenció. El conte haurà de ser breu, com tots els dels infants, d'uns tres minuts, i pot ser un conte clàssic, inventat, de la biblioteca...
Seguidament, parlarem de notícies sobre l'educació actuals, i per això haurem de portar articles de diaris, del tele noticies, Internet... però tot en paper.

El primer conte el va contar l'Imma, es titula "les pedres grans" i és un conte per pensar en que quan començem un nou projecte, si no poses primer les pedres grans, no podràs posar-les desprès en cap altra moment. I després ens va formular unes preguntes relacionades per reflexionar sobre això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Animeu-vos a deixar-me comentaris o opinions!