dijous, 24 de desembre del 2009

Síntesis del meu bloc

Valoració de la experiència amb el bloc

Aquesta serà la meva última intervenció del primer semestre del Grau d'Educació Infantil a la Blanquerna. La veritat és que no m'esperava aprendre tantes coses útils i amb tanta facilitat sobre les TIC. Creia que per crear un bloc i utilitzar totes les aplicacions que hem utilitzat havíem de ser informàtics com a mínim.

Crear i mantenir el bloc ha sigut tot un repte que al principi veia amb molta dificultat, però poc a poc, atenent a les explicacions, investigant i toquinejant el bloc ha resultat un treball molt enriquidor i més fàcil del que hem pensava quan ens van explicar per primera vegada que utilitzaríem un bloc com a portafolis de l'assignatura. Crear-lo, fer entrades, enllaços en les entrades, penjar imatges, vídeos, i tot el que es pugui penjar amb codi embed és més fàcil del que m'imaginava, ja que mai havia tocat aquest món del codi html.

També he descobert que hi han molts blocs relacionats amb la educació que son molt interessants, i que utilitzaré com a font d'informació per saber més coses sobre aquest tema.

Tot i ser més fàcil del que pensava, la veritat és que també s'ha d'invertir moltes més hores de les que pensava, ja que fer entrades costa molt de temps més que res perquè has de buscar informació primer, desprès explicar el que has entès amb les teves paraules i intentant utilitzat bé la gramàtica del català, tens que buscar els enllaços i altres imatges, vídeos... que siguin d'interès per al que estas explicant... és a dir, que no és un treball ràpid de fer, però això t'ajuda a aprofundir en els coneixements assolits a classe.

Les dues intervencions més significatives


La primera és la del treball del territori sobre el bosc de les fades, ja que en aquest treball vaig utilitzar moltes de les eines apreses a classe: a retocar imatges amb el Gimp, a allargar una cançó amb l'Audacity per adaptar-la com a fons per explicar la llegenda, a fer un power point utilitzant moltes eines del mateix (animacions d'imatges, de textos, ficar sons predeterminats i sons externs...), a penjar un so en el Goear, penjar una presentació en el Slideboom (ja que conserva l'estat original del power point i les seves accions).... i segur que he utilitzat més eines apreses a classe però que ara no em venen al cap perquè ja les tindre tant assolides que em sembla que l'hagi fet tota la vida.

L'altre és la segona intervenció que vaig fer per al JClic en la que vaig crear una serie d'activitats sobre l'orquestra amb el JClic, ja que vaig trigar moltes hores en fer-les i vaig quedar molt contenta del resultat. Va ser un procés lent, tal i com l'explico a l'entrada, encara que explico més detalladament el procés de creació d'una activitat en la primera entrada del JClic de les fruites. També he escollit aquesta perquè m'agradat moltíssim poder dissenyar les meves pròpies activitats per proposar-les desprès amb nens, hi he descobert que hi han moltes variacions de jocs a part del que es va explicar a classe, ja que hem vaig fer el tutorial del JClic (que també esta elaborat com unes activitats del JClic)


Acomiadament


En aquesta assignatura he après i gaudit moltissim, encara que fos en la que més temps havies d'invertir, a valgut la pena. Seguiré utilitzant el mateix bloc durant el grau per a properes reflexions i aprofundiments amb altres recursos tecnològics i per ampliar els apunts.

Gràcies per tot!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Animeu-vos a deixar-me comentaris o opinions!