divendres, 30 d’octubre del 2009

Tractament de so amb l'Audacity

A classe vam treballar amb l'Audacity, que és un editor de so lliure, te'l pots descarregar gratuïtament. És molt fàcil d'usar i té la opció del llenguatge en català. A més a més, té moltes funcions, com per exemple: retallar un tros d'una cançó, baixar o pujar el volum de la música en una part de la cançó, superposar una frase gravada amb la veu, i molts efectes més!

Sobretot, per poder exportar els arxius en format mp3 s'ha de tenir un plug-in anomenat lame_enc.dll, que és un codificador.

L'exercici proposat a classe de Gestió de la comunicació i TIC va consistir en:
1- Vaig gravar-me la cançó "Colgando en tus manos" de Carlos Baute i Marta Sanchez en format MP3
2- Vaig obrir-la des de l'Audacity i vaig tallar un minut de cançó.
3- Vaig baixar el volum de la música en una part de la cançó utilitzant un fàding d'inici i un fàding de sortida.
4- En una pista nova vaig gravar un missatge: "Carlos Baute i Marta Sanchez, colgando en tus manos" i el vaig fer coincidir amb el lloc en que vaig baixar la música.
5- Quan ja la vaig tindre, vaig guardar-me-la exportant-la a mp3, amb el complement lame_enc.dll
6- Vaig fer-me un compte a goear, que és un servidor web que ens permet penjar àudio i generar un codi embed, i vaig penjar l'arxiu creat.
7- Per finalitzar he penjat el codi embed en el meu bloc, de manera que és pot escoltar directament la música en un reproductor:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Animeu-vos a deixar-me comentaris o opinions!